Barcelona 03/2017

Je to skoro rok čo sme boli v Talianskom Miláne a preto nadišiel čas pozrieť sa do ďalšieho Europskeho mesta. V januári som aktívne začal sledovať ceny leteniek do roznych miest v Europe. V hre bolo Norsko, Fínsko, či Anglicko. Nakoniec rozhodnutie padlo na španielsku Barcelonu.

Letenky

V čase kedy sme letenky objednávali ešte Ryanair nemal priame spojenie z Bratislavy do Barcelony, tak ako dnes. Museli sme teda voliť let s jedným prestupom a to v Miláne (resp. Bergame). Naša trasa teda bola Praha -> Bergamo -> Barcelona. Let spať je rovnakou trasou, Barcelona -> Bergamo -> Praha.

Z Prahy do Bergama letíme spoločnosťou Wizzair, s odletom 15:50 a príletom 17:15. Spiatočný let 17:45 s príletom do Prahy 19:05. Tieto spiatočné letenky s rezerváciou miest na sedenie nás stáli 2240,- Kč.

Z Bergama do španielskej Barcelony letíme spoločnosťou Ryanair, s odletom z Bergama o 21:50 a príletom 23:30. Cesta spať, teda Barcelona -> Bergamo má odlet 06:25 s príletom 8:10. Tieto letenky s rezerváciou miesteniek stáli 2800,- Kč.

Celkom teda za letenky 5040,- Kč. Iste, šlo by to aj lacnejšie, no šlo by to aj drahšie. Pre nás to bola cena prijateľná.

Pri ceste spať budeme mať v Bergame asi 5 hodín čas. Za tento čas si spravíme asi prechádzku po samotnom Bergame alebo zájdeme na otočku do Milána, ktoré je asi hodinu autobusom od Bergama.

Vďaka novej linke spol. Ryanair z Bratislavy priamo do Barcelony si možeš svoju cestu naplánovať podstatne pohodlnejšie a rýchlejšie, bez otravného a zdlhavého prestupu. Lieta sa Pondelok a Piatok.

Poistenie

Bez poistenia necestuj! Základné pravidlo :) Tak ako obvykle, poistenie sme riešili po známosti. Cena pre dvoch za 4 dni 8,82 € v poisťovni Allianz. Cestovné poistenie si možete zariadiť online na webe niektorej z poisťovní, prípadne vo Vašej banke ku platobnej či kreditnej karte.

Ubytovanie

S ubytovaním to už nebolo také easy ako v prípade Milána. Pri výbere ubytovania preferujeme obvykle hotel pred službami typu Airbnb (ubytovanie u niekoho doma, buď v spoločnej miestnosti, súkromnej miestnosti alebo máš celý byt pre seba). Dovod je, že tá cena sa zas tak moc nelíši. Úroveň hotelov býva obvykle celkom dobrá - na Booking.com vďaka hodnoteniam, fotkám a recenziám si veľmi jednoducho vyberieš hotel s požadovaným vybavením, čistotou a úrovňou. Ďalším dovodom je flexibilita príchodu a času ubytovania. Do hotela možeš doraziť v podstate kedykoľvek, kdežto v prípade Airbnb musíš doraziť vtedy, kedy má hostiteľ čas, prípadne sa s ním na čase príchodu dohadovať. A čo ak budeš meškať? Stratíš sa po prílete? :) Alebo priletíš neskoro večer či v noci?

V neposlednom rade to je pohodlie pri objednaní napríklad raňajok. Tie síce v hoteloch niečo stoja, no nemusíš si robiť starosti s nákupom (ktorý ťa može výjsť aj viac než raňajky v hoteli), s prípravou stravy, prípadne hľadaním, kde sa v okolí najesť.

Pri výbere ubytovania každopádne vždy porovnávam. Prejdem si ponuku ubytovania na Airbnb, následne ju porovnám s ponukou hotelov na Booking.com a podľa toho sa rozhodnem. Často robím aj to, že na Booking.com rezervujem viacero hotelov s tým, že je možné rezerváciu zrušiť až do cca 3 dní pred príchodom. Získam čas na prípadný výber iného ubytovania ale tiež istotu, že budeme mať kvalitné a cenovo dostupné ubytovanie na daný termín. A mimo iné, vďaka cashbacku ešte získam percentá z ceny rezervácie spať :)

To som však mierne odbočil od výberu hotelu v Barcelone.

Pri porovnaní ubytovania na Booking.com a Airbnb sme sa rozhodli nakoniec pre ubytovanie cez Booking, vzhľadom k neskorému príchodu a tomu, že sme chceli aj raňanjky. Priemerná cena bez raňajok za 3* hotel sa pohybovala okolo 5000,-. S raňajkami to bolo už o niečo viac. Nakoniec rozhodnutie padlo na hotel Eurostars Angli so 4*. Celková cena bola 7400,- za 3 noci pre dvoch s raňajkami. Za pohodlie a pohodlnosť sme si holt priplatili.

Update: Vedenie mesta Barcelona vraj obmedzilo prenajímanie ubytovania cez služby typu Airbnb. Dovodom je podpora cestovného ruchu a hotelierov v meste. Ak niekto ponúka ubytovanie takýmto sposobom, hrozí mu vysoká pokuta. Hotely v meste majú asi dovod na radosť :)

Z letiska do Barcelony (BCN - El Prat)

Z letiska sa dá do Barcelony dostať viacerými sposobmi: autobus (MHD = TMB, súkromná linka Aerobus), vlak alebo taxi.

Pri prílete večer alebo v noci je možné využiť nočnú linku Nitbus N17. Na cestu Vám stačí lístok pre Barcelonu za 2,15€ (viď ďalej).

Aerobus je super spojenie, no bohužiaľ nejazdí v noci. Má dve linky A1 a A2 (mapa liniek), jazdí každých 5 - 10minút s priamym spojením do Barcelony, 365 dní v roku. Jednosmerný lístok stojí 5,90€ a spiatočný 10,20€ a platí 15 dní. Rezerváciu je možné spraviť aj online.

Taxi z letiska stojí okolo 25 - 30€ (podľa informácií na internete). Bohužiaľ, v Barcelona nie je dostupný Uber, preto je nutné voliť buď z taxíkov na letisku, alebo objednať si taxi cez aplikáciu MyTaxi alebo Hailo. My sme si vzali taxi priamo z letiska, kde nám pán ktorý to mal na starosti pridelil aktuálne volný taxík v poradí. Cena bola okolo 28€.

Cestovanie v Barcelone

Barcelona má veľmi sofistikovaný systém MHD (TMB). Na webových stránkach barcelonskej MHD (TMB) nájdeš všetky ceny, jazdné programy a linky.

Jednorazový lístok (bus, metro, lanovka) stojí 2,15€.

10 lístkov (T-10) ktoré sú prenosné a platia 75 minút v zone T1 stojí 9,95 €. Podľa informácií ktoré som našiel na internete je to výhodné pre víkendový pobyt napr. pre dvoch. Viac info tu.

Denný lístok pre jednu osobu (metro, bus, vlak v zone T1) stojí 8,40 €.

Hola BCN! sú 2,3,4 a 5 dňové lístky za zvýhodnené ceny. Keď ich kúpiš cez internet, dostaneš zľavu 10%. Vyplatia sa, ak kupuješ lístky na viac dní alebo pre viac ľudí. Hola BCN! nie sú obmedzené na zony. Ceny sa pohybujú od 14 € do 30,50€ bez zľavy.

Ďalej v Barcelone jazdí Barcelona Bus Turistic, čo je klasický "Hop on - Hop Off" bus. Cena je 27€ na osobu, prí kúpe cez internet je zľava 10%.

Pri výbere lístka pre cestovanie Barcelonskou MHD som najprv zvažoval lístky T-10. Tu som si však nebol celkom istý obmedzením na zonu T1. Vzhľadom k nášmu plánu bolo celkom isté, že sa budeme potrebovať prepravovať aj v iných zonach a tu už by bol problém. Zvolil som teda o niečo drahšiu, ale istejšiu variantu. Kúpil som 2x lístok Hola BCN! na 3 dni. Cena bola 38,16€ už so zľavou. Objednávka aj platba prebehla cez internet. Na email prišlo potvrdenie s PDF v ktorom je čiarový kod. Ten podľa inštrukcií budeš potrebovať pri termináli v ktorom sa kupujú lístky na TMB. Tam ho stačí naskenovať a automat vydá objednané lístky.

Program v Barcelone

Pri plánovaní programu na nedeľu a pondelok som si prečítal množstvo tipov a odporúčaní na internete. Kam sa vydať, čo vidieť a čo navstíviť. Mimo iné, výlet do Barcelony mal byť súčasťou našeho tzv. Café tripu . Potrebovali sme do programu zaradiť niekoľko najlepších a obľubených kaviarní.

Pre tento účel sa výborne hodila aplikácia Sygic Travel. Perfektná appka (webová aj do mobilu) v ktorej si zvolíš dni pobytu v danej destinácií, vyberieš si svoj hotel kde budeš či budete ubytovaní a následne volíš na mape alebo z doporučovaných (obľúbených) miest, kde sa chceš ísť pozrieť.

Jednotlivé miesta následne ukladáš do dní, v ktorých ich chceš navštíviť. Ich poradie si volíš sám a na základe poradia aplikácia vypočíta približný čas potrebný na to, aby si všetky miesta navštívili a tiež počíta optimálnu trasu.
Cieľom je, aby si nechodil z jednej strany mesta na druhú a všetky miesta boli v rámci jednej trasy a ideálne postupne, rad radom.

Začiatok je buď hotel, letisko alebo proste iné miesto odkiaľ chce začať. Končiť možeš potom buď v hoteli alebo znova, na letisku či inde, kde ti to bude vyhovovať. Je to super, lebo nemusíš pracne vyhľadávať na mape kde sa čo nachádza a plánovať poradie.

Plánovanie cesty možeš spraviť pohodlne na PC, cez webové rozhranie. Potom stačí stiahnuť aplikáciu Sygic Travel do mobilu kde nájdeš svoj itinerár, podľa ktorého ťa aplikácia bude navigovať. *Update: * po skončení trial verzie zdarma ak chceš svoj itinerár používať aj v mobile, musíš si za pár €€€ objednať premium verziu. Rozhodne sa to vyplatí.

Našim cieľom bolo vidieť čo najviac. Teda obvyklé "turistické" miesta a pamiatky, ale aj menej turisticky známe miesta, ktoré sú skor špecialitou pre miestnych. No a samozrejme v celom programe nesmeli chýbať už spomenuté kaviarne.

Toto je celý náš itinerár priamo zo Sygic Travel. Presne takto sa ho budeme snažiť dodržať.

Deň 1:

powered by Sygic Travel

Deň 2:

Branislav Viest

Pokračuj v čítaní aj ďalších mojich článkov.

Prague, Czech republic https://branoviest.com

Nové články z blogu na tvoj email!

Dostávaj všetky moje nové články na priamo na svoj email. Vždy aktuálne info, žiadny spam, odhlásiť sa možeš hocikedy.

alebo si prihlás moj blog k odberu cez RSS kanál na Feedly!